Voor de komedie van Seth Rogen en Evan Goldberg, The Interview, was de release hoogt onzeker. De film zou bijna niet uitgekomen zijn. Maar Sony Pictures heeft uiteindelijk besloten toch van mening te veranderen, onder druk van Barack Obama onder andere. En de studio zal deze beslissing zeker niet betreuren, The Interview is namelijk een groots succes sinds een week.
Ook al zijn de reviews niet al te positief, toch maakt de film ravage op de downloadwebsites en heeft hij reeds 15 miljoen dollar opgebracht dankzij de VOD, sinds zijn release op 24 december. De film zou, of hij nu aangekocht of gehuurd werd, al meer dan 2 miljoen keer gedownload zijn.
De voorzitter van de wereldwijde distrubutie van Sony Pictures, Rony Bruer, is verheugd van deze goede resultaten van The Interview, tot op heden het grootste online succes van de studio : « We hebben er hard aan gewerkt om de film beschikbaar te maken op Kerstdag. We werden in zo’n situatie meegevoerd dat ik vandaag nog steeds verbaasd ben dat we er geraakt zijn. »
Aan de 15 miljoen dollar opgebracht dankzij de downloads worden er nog 2,8 miljoen toegevoegd, van de zalen waar The Interview toch werd gedraaid. Dat komt dus neer op zo’n 17,8 miljoen dollar in totaal. Een cijfer dat in de buurt komt van de pronostieken voor normale filmreleases. Men had inderdaad geraamd dat in deze periode de film van 44 miljoen dollar zo’n 20 miljoen dollar zou opbrengen in de filmzalen.