John Wick, Asterix en De Romeinse Lusthof, Je Suis à Toi, ... Uw Cinereview ! - Actueel Cinema

-

Welkom in uw wekelijkse cinereview ! Zoals elke week bieden we u een overzicht van de recentste releases en helpen we u met het maken van de beste keuze. Vooraleer de grote cadeaurush begint kan u zich misschien even ontspannen bij een goede film ?

We beginnen met John Wick. John dat is Keanu Reeves. Sinds de dood van zijn vrouw brengt hij zijn dagen door met het herstellen van zijn Ford Mustang, en zijn enige gezelschap is zijn hond Daisy. Op een dag bemerkt Iosef Tarasof, een gangster, zijn wagen op, hij doet hem een aanbod maar John weigert die. Gekrenkt door zijn weigering, breek Iosef op een nacht in bij John om zijn Mustang te stelen en bij zijn passage doodt hij koelbloedig Daisy. Meer is er niet nodig om de moordenaar te wekken die in John sluimerde. Hij trekt naar New York, op het spoor van Iosef, die eigenlijk de zoon van Viggo Tarasog is, een big boss in de onderwereld. John Wick is een ware geweldorgie, maar tegelijkertijd ook een goed in elkaar gestoken thriller. De amateurs van actie zullen zeker niet teleurgesteld zijn.

Meer lichtheid vinden we terug in Asterix en De Romeinse Lusthof. Gedaan met pleiades aan sterren en cgi, regisseur Alexandre Astier kiest voor een adaptatie van de strip in tekenfilmversie. En het is een waar succes die de twee helden, Asterix en Obelix, volop doet schitteren. Alles bevindt zich op de juiste plek, zowel op gebied van design als op het gebied van de inhoud. We vinden humor terug, de sneren van Goscinny en het originele verhaal. Zowel klein als groot zal een extra portie toverdrank bijvragen.

Je Suis à Toi is Belgisch/Canadese productie. Het verhaal gaat over Lucas, een jonge Argentijnse escort boy, uit Buenos Aires, die komt werken als leerjongen bij een bakker. Henri, zijn baas, is verliefd op hem en droomt hem uit de prostitutie te redden. Maar Lucas valt voor Audrey, de verkoopster, maar zij voelt niet hetzelfde voor hem. David Lambert heeft in zijn tweede film besloten het thema van de liefdesdriehoek te verkennen. Na Hors Les Murs levert de Belgische regisseur ons een intimistische film, over verwarrende gevoelens, door actuele onderwerpen aan te halen zoals de prostitutie, de sociale netwerken en de affectieve eenzaamheid.

The Judge volgt de terugkeer van Hank Palmer, een topadvocaat aan de balie, in zijn geboortestad. Zijn vader, die hij in jaren niet meer heeft teruggezien, wordt verdacht van moord. Hank besluit daarop het onderzoek te voeren om zo de waarheid te ontdekken, en op die manier versterkt hij ondertussen ook de banden met zijn familie. Ondanks de hoogwaardige cast, met Robert Downey Jr., Robert Duvall, of nog Billy Bob Thornton, pakt de film niet. De film wordt verstikt door een te veel aan clichés, mist aan spontaneïteit en lijkt allemaal wat voorgekauwd.

Deze week staat er nog een tweede Belgische film op de affiche. Waste Land is een 100% made in Belgium thriller, geregisseerd door Pieter Van Hees, met Jérémie Renier. Het verhaal : « Leo Woeste is inspecteur moordzaken en woont samen met Kathleen en haar 5 jarig zoontje Jack. Leo wordt elke dag geconfronteerd met de onderbuik van de hoofdstad, waarin hij zich probeert staande te houden met zijn gezin als belangrijkste houvast. Maar het wordt steeds moeilijker. Kathleen raakt ongewenst zwanger. Er is een bizarre laatste zaak (de rituele moord op een jonge Congolees), er is zijn nieuwe hedonistische collega Johnny Rimbaud, er is zijn affaire met de zus van het slachtoffer... Alles lijkt Leo weg te trekken van Kathleen en van zijn vaderrol. Dieper het Waste Land in. » Na Linkeroever en Dirty Mind vinden we Pieter van Hees hier terug in topform. In Waste Land doet hij de spanning stukje bij beetje stijgen en u kan uw ogen niet van het scherm afhouden.

The Good People is een Amerikaanse thriller. Tom (James Franco) en Anna (Kate Hudson) is een jong Amerikaans koppel dat in Londen woont en onder de schulden gebukt gaat. Op een nacht ontdekken ze een lijk bij hen. Naast het lijk, 200.000 pond cash. Alles wat ze zouden moeten doen is het geld oprapen en alle problemen zouden opgelost zijn. Tenminste, … dat is wat ze denken. Alles is reeds gezegd in de synopsis en het scenario is niet bijster origineel… kortom, goede mensen die door geldproblemen in aanraking komen met grote slechterikken. In de rol van de grote slechterik vinden we hier Omar Sy terug, met een frenchie accent, en wij, Europeanen, hebben het hiermee wat moeilijk.

Benieuwd naar meer ? Ontdek dan snel onze reviews !

Tot volgende week voor meer Cinenews !